n dat er een verandering in oppervlakte-

#1
Een ander ding dat gebeurt als we lopen is dat we de stijfheid van onze onderste ledematen aanpassen om een ??relatief stabiele verplaatsing Nike Air Max 97 Femme van ons zwaartepunt te behouden (zie Ferris et al., 1998 voor een uitstekende samenvatting). In deze zin kan de massa van ons lichaam worden gezien als een gewicht, en ons onderbeen kan worden www.aquarillon.fr gezien als een veer die dat gewicht ondersteunt - dit staat bekend als het massale lentemodel van hardlopen. Het op en neer bewegen van het zwaartepunt (COM) is energetisch duur en het lichaam lijkt een inherent verlangen te hebben om de verplaatsing van de COM te regelen om het zo stabiel mogelijk te houden, ongeacht wat er gaande is. Als je een loper vanaf de zijkant bekijkt, kan dit worden gezien als een relatief stabiele positie boven en onder van het hoofd en de romp, ongeacht het type oppervlak dat de loper op een bepaald moment kan passeren. Om je een extreem voorbeeld te geven van dit, denk na over wat er zou gebeuren als je Nike Air Max 90 Mujer over een harde gym-vloer zou rennen en op een trampoline zou staan. Wat zouden je benen doen? Hoogstwaarschijnlijk zullen je benen bij het raken van de trampoline in veel meer mate bij elke verbinding Nike Air Max Classic BW Dames uitsteken dan tijdens het lopen over de harde vloer - met andere woorden, je benen zouden rechter op de trampoline staan. De veerkracht van het been is een functie van de gewrichten - de heup, knie, enkel en in sommige gevallen de botten en bindweefsels van de voorvoet en de boog. Als algemene regel geldt dat beenstijfheid zal toenemen op zachtere oppervlakken en zal afnemen (d.w.z. de gewrichten zullen meer buigen) op harde oppervlakken. Het is echter mogelijk dat er in beide richtingen kosten aan extreme stijfheid kunnen zijn. Een te recht been zou de impact door de botten kunnen vergroten (denk aan de schok die je krijgt als je onverwachts uit een stoeprand stapt), terwijl een Nike Roshe Run Dam been met extreme buiging naar de gewrichten de spieren van het been een stuk harder zou kunnen werken (dwz een verspilling, ineffici?nte gang). Het Nike Air Max TN Femme mechanisme waarmee deze stijfheidsaanpassingen worden volbracht is niet volledig begrepen (althans door mij), maar het lijkt on-the-fly te gebeuren en we zijn in staat om de nodige veranderingen aan te brengen voordat we een nieuw type van oppervlak als we weten dat er een verandering in oppervlakte-eigenschappen aankomt (zie bijvoorbeeld dit artikel door Ferris et al., 1999). Omgekeerd kunnen onverwachte veranderingen problemen veroorzaken, en in zijn boek vertelt Nigg een interessant verhaal over hoe hij in staat was de blessurepercentages van Cirque du Soleil-artiesten te verminderen door hen te adviseren hun podium opnieuw in te richten vanaf een flexibel oppervlak dat met regelmatige tussenpozen werd ondersteund door harde www.arqueoymas.es balken (bijvoorbeeld, en onvoorspelbare harde / zachte oppervlakken) op een uniform hard oppervlak (Nike Air Max 90 Femme dat wil zeggen, een voorspelbaar oppervlak). Hij vertelde het verhaal met betrekking tot spierafstemming, maar het lijkt erop dat het evengoed van toepassing zou kunnen zijn op stijfheidsaanpassingen. Dus hoe verhoudt al het bovenstaande zich tot mijn loopschoenvoorkeuren? Ik vermoed dat ieder van ons een bepaald bereik van beenstijfheid heeft dat is aanvaardbaar voor ons terwijl we rennen, en dat we allemaal iets verschillende natuurlijke frequenties hebben voor de zachte weefsels in onze benen. Onze individuele toleranties worden waarschijnlijk bepaald door onze benige en gespierde anatomie, lichaamsgewicht, trainingsstatus en een verscheidenheid aan andere factoren. Dus wat een gegeven schoen comfortabel maakt voor het ene individu en niet voor het andere, kan zich binden aan factoren zoals deze. Als ik moest raden, doe ik Nike Air Max 270 Femme waarschijnlijk heel weinig voorvoet in de Saucony Kinvara - meestal ben ik waarschijnlijk landing plat of licht in de richting van de hiel. Wat dit doet is grotendeels de voorvoet en enkel verwijderen als veren in de ketting om de impact te dempen (de enkel en boog zullen waarschijnlijk nog steeds een rol spelen via pronatie en daaropvolgende boogcompressie), en vervangt ze door de zachte, samendrukbare tussenzool van de schoen en waarschijnlijk grotere buiging van de knie. Omdat de middenzool van de Kinvara zacht is, werkt de wissel voor mij en kan ik comfortabel in de schoenen lopen. Interessant is dat ik heb ontdekt dat mijn Kinvaras minder comfortabel zijn nu ik meer dan 200 mijl op hen heb gezet, en ik denk dat dit misschien komt omdat de tussenzool is stukgelopen en niet meer dezelfde mate van zachtheid heeft als vroeger. Dit brengt me waarschijnlijk ertoe om mijn beenstijfheid enigszins aan te passen wanneer ik erin loop, wat leidt tot iets grotere flex bij de gewrichten. Dit kan op zijn beurt worden waargenomen als een beetje Nike M2k Tekno Herenmeer inspanning die nodig is om erin te werken. Gewoon speculatie, maar het is logisch.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron